Ministerstwo Zdrowia: „Mleko mamy ma moc”

Share post:

Na zlecenie Ministerstwa Zdrowia, w ramach Narodowego Programu Zdrowia powstała kampania „Mleko mamy ma moc”. Materiały dotyczące karmienia piersią, które zostały opracowane, bazują na aktualnej wiedzy medycznej i są zgodne z zaleceniami WHO.

Realizatorem kampanii jest Fundacja Pro-Familia w Rzeszowie. Oto elementy kampanii:

Poradnik dla mam

Poradnik poza instruktażem i najważniejszą wiedzą na temat karmienia piersią zawiera informacje o:

  • karmieniu piersią dzieci w różnym wieku (zgodnie z zaleceniami WHO),
  • karmieniu piersią w przestrzeni publicznej,
  • siatkach centylowych dla dzieci karmionych piersią, opracowanych na podstawie danych WHO.

Poradnik w formie drukowanej trafił do ok. 400 oddziałów położniczych w całej Polsce. Nakład publikacji to 120 000 egzemplarzy.

Jest on również dostępny online:

  • na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia,
  • na wybranych blogach parentingowych (szczesliva.pl, oczekując.pl, mamasubiektywnie.pl, matkaprezesa.pl, testaway.pl, mataja.pl, hafija.pl).

Magazyn „Mleczna droga”

Magazyn zawiera informacje na temat:

  • korzyści karmienia piersią,
  • karmienia w miejscach publicznych,
  • karmienia piersią w kontekście: wcześniactwa, cesarskiego cięcia,
  • składu mleka kobiecego i żywienia mlekiem z banków mleka kobiecego,
  • pozycji do karmienia piersią (instruktaż i inne praktyczne informacje),
  • rozwiązywania najczęstszych problemów,
  • snu dziecka w kontekście karmienia piersią,
  • wsparcia niemedycznego oraz wsparcia partnera jako elementów sukcesu w karmieniu piersią,
  • piramidy żywienia dla kobiet karmiących,
  • żywienia niemowląt (zgodnie z zaleceniami WHO),
  • mitów o diecie mamy karmiącej.

Magazyn zawiera również artykuły blogerów, które podkreślają znaczenie karmienia i motywują do niego. Są one oparte na doświadczeniach mam karmiących.

Publikacja trafiła do wszystkich oddziałów położniczych III stopnia referencyjności (ok. 50 placówek).

Poradnik dla mam
Magazyn „Mleczna droga”

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

spot_img

Related articles

Teva wprowadza zmiany w portfolio leków

Obowiązki związane ze sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w Polsce produktu leczniczego Myocet liposomal przejęła od Tevy z początkiem...

AstraZeneca przejęła dwie globalne spółki biotechnologiczne

AstraZeneca z początkiem 2024 roku sfinalizowała zakup dwóch biotechnologicznych spółek prowadzących zaawansowane badania kliniczne w obszarze onkologii, chorób...

Alergia krzyżowa. Uczulenie na pyłki drzew i żywność

Alergia krzyżowa. Reakcje krzyżowe alergii pomiędzy alergenami wziewnymi i pokarmowymi występują u osób uczulonych na pyłki drzew i...

Grupa Sanofi w Polsce restrukturyzuje działalność

Grupa Sanofi w Polsce łączy dwie spółki, upraszcza nazwę prawną oraz przenosi się do nowego biura. Działania te...