More

    Ardigen w obszarze medycyny spersonalizowanej

    Należąca do Selvity spółka bioinformatyczna Ardigen zapowiada, że w ciągu roku zaprezentuje pierwszy produkt z obszaru medycyny spersonalizowanej. Najważniejszy dla firmy jest rynek amerykański, a w Polsce liczy na pozycję branżowego lidera.

    Medycyna spersonalizowana uważana jest za przyszłość lecznictwa na świecie. Opierając się na biologii molekularnej, pozwoli dobrać lek na chorobę konkretnego pacjenta. Ardigen jako firma bioinformatyczna będzie, jak informuje jej właściciel, kontynuować prace Selvity z dziedziny zarządzania informacją laboratoryjną, ale ma również poszerzyć jej ofertę o zindywidualizowane projekty bioinformatyczne i usługi z obszaru medycyny spersonalizowanej.

    Spółka zapowiada, że jej produkt dotyczyć będzie onkologii, oferowany ma być także za granicą, zarówno ośrodkom onkologicznym, szpitalom i klinikom, jak i firmom farmaceutycznym i pacjentom. Dla firmy jest to szansa na zdobycie nowych rynków.

    Obecnie rynek bioinformatyki jest rynkiem wzrostowym, rocznie powiększa się o ok. 20 proc. Dziś jest on wart ok. 4 mld dol., a w ciągu najbliższych 5 lat ma osiągnąć poziom 13-14 mld dol.

    – Jest to młody rynek, w związku z tym nie ma jeszcze problemów z bardzo silną konkurencją. W tej chwili mamy przygotowaną ofertę poza genomiką i proteomiką również w obszarze metabolomiki i immunomiki, która jest w tej chwili zupełną nowością na rynku światowym – mówi Janusz Homa, prezes zarządu spółki Ardigen..

    W I półroczu przychody Selvity przekraczały 24,6 mln zł i były o ponad milion złotych wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto spółki przekraczał 3 mln zł i był o 1 mln zł wyższy niż rok wcześniej. Jej spółka córka, rozpoczynając działalność, ma zapewnione finansowanie na poziomie 3,7 mln zł, z czego 2,7 mln zapewni firma matka, a resztę pozostali akcjonariusze. Ardigen, przejmując dotychczasową działalność bioinformatyczną Selvity, otrzymuje też dostęp do jej bazy klientów m.in. z branży biotechnologicznej, farmaceutycznej, medycznej, chemicznej, spożywczej, kosmetycznej, wydobywczej oraz energetycznej. Na stałe współpracuje z laboratoriami usługowymi, kryminalistycznymi i ośrodkami akademickimi z Polski oraz innych krajów.

    – To jest biznes wysokomarżowy. Spodziewamy się, że rentowność będzie bardzo wysoka. Jeśli mówimy o części usługowej, to tutaj możemy się spodziewać marży na poziomie ok. 30 proc.

    Źródło: globaleconomy.pl

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Proszę wpisać swój komentarz!
    Proszę podać swoje imię tutaj

    Najnowsze

    Więcej na ten temat