Sopharma – wzrost sprzedaży w maju 2019 r.

Sopharma S.A., notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, w maju 2019 r. zarejestrowała wzrost sprzedaży o 22% w porównaniu z tym samym miesiącem 2018 r., w tym 1% wzrostu sprzedaży na rynku krajowym i 36% wzrostu sprzedaży eksportowej.

W pierwszych pięciu miesiącach 2019 r. przychody ze sprzedaży produkcji wzrosły o 1% w porównaniu z tym samym okresem 2018 r., w tym 13% spadeku sprzedaży krajowej i 11% wzrostu sprzedaży eksportowej – poinformowała spółka.

Sopharma AD z siedzibą w Sofii powstała w 1933 r. Odbyła proces integracji nowo nabytej, serbskiej spółki Lekowit i sieci aptek Farmastor w Bułgarii, jak również połączenia się ze spółką macierzystą Unipharm. Firma posiada w swojej ofercie ponad 210 produktów – głównie generycznych, jak również 15 oryginalnych i 12 na bazie pochodzenia naturalnego. Portfel produktowy Sopharma AD koncentruje się na następujących obszarach terapeutycznych: kardiologia, gastroenterologia, kontrola bólu, przeziębienia, immunologia, dermatologia, zaburzenia oddechowe i astma, neurologia i psychiatria, urologia i ginekologia.

Red. (źródło: Sopharma)