Affidea realizatorem kampanii Movember

Udostępnij post:

Affidea (dawniej Euromedic) bierze udział w corocznej kampanii profilaktycznej Movember. W jej ramach realizowane będą bezpłatne badania USG jąder dla mężczyzn, zachęcające panów do oswojenia się z tym badaniem oraz do wyrobienia nawyków dbania o zdrowie.

W 2016 r. zostały, po raz pierwszy w historii kampanii Movember, zorganizowane bezpłatne badania USG dla mężczyzn w całym kraju. Między innymi dzięki wsparciu Affidea Polska udało się przebadać prawie 1300 mężczyzn, wykrywając 16 przypadków nowotworów jąder i prawie 30 innych schorzeń.

Akcja Movember prowadzona jest od 2003 r., kiedy w Australii grupa znajomych założyła się o to, któremu uda się wyhodować największy wąs w ciągu 30 dni listopada. Okazało się wówczas, że wąs ma ogromną siłę do prowokowania dyskusji – na temat męskiego zdrowia. W efekcie od 14 lat na całym świecie mężczyźni w różnym wieku zapuszczają w listopadzie wąsy, by zachęcać innych do rozmów na ważne, lecz rzadko poruszane tematy. Najważniejszymi z nich są zawsze nowotwory jąder i prostaty, na temat których wiedza nadal pozostaje niewielka.

Ruch Movember Polska narodził się wśród Polaków przebywających na Wyspach Brytyjskich, gdzie mieści się centrala Movember dla Europy. W 2014 r. dzięki Fundacji Kapitan Światełko po raz pierwszy zorganizowano edukacyjne spotkania w Polsce, a w 2015 r. Movember Polska był już serią spotkań i prelekcji.

Celem kampanii Movember jest podnoszenie świadomości mężczyzn w całym kraju na temat profilaktyki raka jąder i prostaty. Nowotwory jąder dotyczą przede wszystkim młodych mężczyzn, między 15 a 35 rokiem życia, zaś rak gruczołu krokowego dotyczy panów w coraz młodszym wieku – nawet 45-letnich.

– Dzięki serii spotkań z bezpłatnymi badaniami, okolicznościowym meczom piłki ręcznej w ramach PGNiG Superligi, ale także działaniom w mediach społecznościowych, organizatorzy Movember chcą w tym r. przebadać ponad 2000 osób. Dzięki zaangażowaniu sportowców i partnerów akcji możliwe będzie także zwiększenie zasięgu kampanii w mediach tradycyjnych i internecie – tłumaczył Jakub Kajdaniuk z zarządu Fundacji Kapitan Światełko.

Firma Affidea (dawniej Euromedic) jest jednym z największych inwestorów i świadczeniodawców usług w ramach partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) w Europie. W 179 centrach medycznych, będących wyłączną własnością firmy, zapewnia badania diagnostyki obrazowej i laboratoryjnej oraz usługi z zakresu radioterapii onkologicznej. Dostarcza również zdalną diagnostykę, oferując wielomodułowe usługi z zakresu teleradiologii. Zatrudnia prawie 6000 specjalistów medycznych. Posiada centra na Węgrzech, w Rumunii, Bośni i Hercegowinie, Chorwacji, Grecji, we Włoszech, w Turcji, Czechach, Portugalii, Bułgarii, Szwajcarii, Irlandii oraz na Litwie. W Polsce firma Affidea obecna jest od 2000 r.

Źródło: medycynaprywatna.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

spot_img

Więcej na ten temat

Zły cholesterol LDL. Jak obniżyć poziom złego cholesterolu?

Cholesterol występuje w każdej komórce naszego ciała. Odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Zły cholesterol LDL...

Pierwotne Niedobory Odporności. Pierwsze objawy

Pierwotne Niedobory Odporności to ok. 300 jednostek chorobowych. Po ponad 60 latach od pierwszego zdiagnozowanego przypadku liczba tych...

Bioton: aplikacja GensuApp z certyfikatem

Bioton opracował wspólnie z firmą MiyaHealth aplikację GensuApp dla osób z cukrzycą. Uzyskała ona certyfikację ISO 13845:2016 oraz...

Cognizant zaprzęga AI do opracowywania leków

Cognizant udoskonala zastosowanie technologii generatywnej sztucznej inteligencji za pomocą platformy NVIDIA BioNeMo z myślą o rozwiązywaniu złożonych kwestii...