Sopharma S.A., notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, osiągnęła w styczniu 2019 r. wzrost przychodów o 1% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r., w tym 13% wzrostu sprzedaży eksportowej i 15% obniżenia na rynku wewnętrznym.
W grudniu 2018 r. spółka odnotowała zwyżkę przychodów o 26% w porównaniu do tego samego miesiąca poprzedniego roku, w tym 75% wzrostu na rynku wewnętrznym i 1% spadku sprzedaży eksportowej.
W ciągu całęgo 2018 r. przychody ze sprzedaży produktów zmniejszyły się o 3% w porównaniu do tego samego okresu 2017 r. – o 7% spadła sprzedaż na rynku eksportowym i o 3% wzrosła na rynku krajowym.
– Podzieliliśmy się swoimi akcjami ze wszystkimi pracownikami, zgodnie z ich stażem pracy i odpowiednio z ich wkładem w sukces firmy. Po raz pierwszy zrealizowaliśmy też dywidendę pośrednią. Otrzymaliśmy wsparcie naszych akcjonariuszy w zakresie obydwu inicjatyw – komentuje Ognian Donev, dyrektor wwykonawczy i prezes Rady Dyrektorskiej Sopharma S.A.
Sopharma AD z siedzibą w Sofii powstała w 1933 r. Odbyła proces integracji nowo nabytej, serbskiej spółki Lekowit i sieci aptek Farmastor w Bułgarii, jak również połączenia się ze spółką macierzystą Unipharm. Firma posiada w swojej ofercie ponad 210 produktów – głównie generycznych, jak również 15 oryginalnych i 12 na bazie pochodzenia naturalnego. Portfel produktowy Sopharma AD koncentruje się na następujących obszarach terapeutycznych: kardiologia, gastroenterologia, kontrola bólu, przeziębienia, immunologia, dermatologia, zaburzenia oddechowe i astma, neurologia i psychiatria, urologia i ginekologia.
Red. (źródło: Sopharma)