Master Pharm: 15 mln zł przychodów i 1,1 mln zł zysku netto

Udostępnij post:

Przychody Grupy Master Pharm w I kw. br., wynoszące blisko 15 mln zł, kształtowały się na poziomie niższym o 16% rdr. Przełożyły się na 1,1 mln zł zysku netto, co oznacza spadek o 63%, związany przede wszystkim z wpływem kosztów stałych, przy niższym poziomie przychodów w spółkach Master Pharm i Avet Pharma.

Duży wpływ na niższą sprzedaż Master Pharm miała mniejsza aktywność klientów i przesunięcie na kolejne kwartały części zamówień produkcji kontraktowej suplementów diety.

Spadek przychodów Master Pharm wynikał z przełożenia przez naszego największego odbiorcę realizacji zamówień zaplanowanych na I kw., a także z konieczności przeprojektowania produktów dla innego dużego klienta, co również wiązało się z pewnym przesunięciem. Zamówienia te zostaną jednak zrealizowane w kolejnych kwartałach bieżącego roku i szybko wrócimy do zaplanowanych harmonogramów – mówi Jacek Franasik, prezes zarządu Master Pharm S.A.

Spółka zależna Avet Pharma, oferująca suplementy diety pod marką własną, odnotowała w I kw. sprzedaż na poziomie 2,6 mln zł wobec 4,4 mln zł w analogicznym okresie przed rokiem. Jak wyjaśnia Zarząd, na niższe o 41% przychody spółki wpłynęła zmiana strategii sprzedaży.

W związku ze świadomą zmianą strategii sprzedaży w Avet Pharmie, zdecydowaliśmy o redukcji i odsprzedaży stanów magazynowych, co wpłynęło na poziom przychodów – wyjaśnia Jacek Franasik.

W I kw. 2019 r. Avet Pharma wprowadziła na rynek 2 nowe produkty – Burak Czerwony PLUS oraz Berberys SLIM. Obecnie portfolio marki Avet Pharma liczy w sumie 63 produkty.

W perspektywie najbliższych kwartałów Zarząd oczekuje wzrostu dynamiki sprzedaży Grupy, a także dalszego dynamicznego rozwoju w obszarze marki własnej.

Sytuację z I kw. skutkującą niższymi rdr przychodami Master Pharm uznajemy za chwilową i oczekujemy realizacji przesuniętych zamówień w najbliższych kwartałach. Obecnie duży nacisk kładziemy na prace rozwojowe, m. in. nad nowymi składnikami suplementów diety, a  także na rozwój oferty marki własnej, m.in. o produkty o wyższej marży, kierowane głównie do sklepów zielarsko-medycznych – komentuje Jacek Franasik, prezes Master Pharm S.A.

Red.

Czytaj: 

https://pharmaexpress.pl/master-pharm-akwizycje-i-inwestycje-w-produkcje/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

spot_img

Więcej na ten temat

Bioton: aplikacja GensuApp z certyfikatem

Bioton opracował wspólnie z firmą MiyaHealth aplikację GensuApp dla osób z cukrzycą. Uzyskała ona certyfikację ISO 13845:2016 oraz...

Cognizant zaprzęga AI do opracowywania leków

Cognizant udoskonala zastosowanie technologii generatywnej sztucznej inteligencji za pomocą platformy NVIDIA BioNeMo z myślą o rozwiązywaniu złożonych kwestii...

Teva wprowadza zmiany w portfolio leków

Obowiązki związane ze sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w Polsce produktu leczniczego Myocet liposomal przejęła od Tevy z początkiem...

AstraZeneca przejęła dwie globalne spółki biotechnologiczne

AstraZeneca z początkiem 2024 roku sfinalizowała zakup dwóch biotechnologicznych spółek prowadzących zaawansowane badania kliniczne w obszarze onkologii, chorób...