Polska firma Mercator Medical poradziła sobie ze spadkiem zamówień z Arabii Saudyjskiej rekompensując straty w sprzedaży na innych rynkach.
Sprzedaż Mercator Medical do znaczącego odbiorcy – Majal Care Trading Est. z siedzibą w Rijadzie (MCT) spadła w skali roku o ok. 45 proc. (równowartość ok. 3,5 mln zł) w okresie od stycznia do maja 2016 r. Spółka zrekompensowała sobie to wzrostem przychodów na innych rynkach, m.in. w USA – w okresie pierwszych czterech miesięcy 2016 r. sprzedaż wzrosła o równowartość ok. 5,5 mln zł, tj. ponad 110 proc.
Mercator Medical to producent rękawic medycznych i dystrybutor materiałów medycznych jednorazowego użytku. Działa głównie na rynku Polski, Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji. Akcje spółki są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od stycznia 2014 r.
TW