Zakaz reklamy aptek. Cenzuruje i narusza wolność wypowiedzi

Udostępnij post:

Zakaz reklamy aptek daje inspektorom farmaceutycznym pole do naruszania wolności wypowiedzi. Poddają mu się nawet dziennikarze tytułów ogólnopolskich, którzy nie słuchają prawników.

Pod koniec czerwca Podkarpacki Wojewódzki Inspektor Farmaceutyczny (PWIF) nałożył 2 tys. zł kary na wydawcę serwisu, którego dziennikarz napisał “kupicie ją w aptekach [nazwa sieci] i drogeriach”. Zgodnie z art. 94a prawa farmaceutycznego (Dz.U. z 2021 r. poz. 974) dozwolone jest jedynie przekazywanie prostych informacji o lokalizacji i godzinach pracy aptek i punktów aptecznych.

Pisząc o tej sprawie, nie mogą państwo wymienić nazwy sieci aptek i redakcji, ponieważ to postępowanie administracyjne, które jeszcze się nie zakończyło. Jak pan napisze, że dany artykuł można kupić w aptekach, nie naruszy to zapisów ustawy. Jak pan napisze, że można go kupić w konkretnej sieci aptek, będzie to można uznać za reklamę – twierdzi w rozmowie z “Presserwisem” Monika Urbaniak z PWIF.

Więcej na: www.press.pl

Powered by WPeMatico

spot_img

Więcej na ten temat

Bioton: aplikacja GensuApp z certyfikatem

Bioton opracował wspólnie z firmą MiyaHealth aplikację GensuApp dla osób z cukrzycą. Uzyskała ona certyfikację ISO 13845:2016 oraz...

Cognizant zaprzęga AI do opracowywania leków

Cognizant udoskonala zastosowanie technologii generatywnej sztucznej inteligencji za pomocą platformy NVIDIA BioNeMo z myślą o rozwiązywaniu złożonych kwestii...

Teva wprowadza zmiany w portfolio leków

Obowiązki związane ze sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w Polsce produktu leczniczego Myocet liposomal przejęła od Tevy z początkiem...

AstraZeneca przejęła dwie globalne spółki biotechnologiczne

AstraZeneca z początkiem 2024 roku sfinalizowała zakup dwóch biotechnologicznych spółek prowadzących zaawansowane badania kliniczne w obszarze onkologii, chorób...