Mercator Medical odnotował 4,93 mln zł skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2016 r., w porównaniu do 2,49 mln zł w analogicznym okresie ub.r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły w III kw. br. 68,13 mln zł, wobec 63,08 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2016 r. spółka miała 11,62 mln zł skonsolidowanego zysku netto, w porównaniu z 8,15 mln zł zysku w roku ubiegłym, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 197,1 mln zł, w porównaniu do 165,3 mln zł rok wcześniej.
– Nasze obecne wyniki to dopiero przedsmak tego, co będziemy mogli pokazać dzięki zakończeniu obecnych inwestycji w moce produkcyjne w Tajlandii (rękawice nitrylowe, najszybciej rosnący segment rynku) i Polsce (produkty z włókniny), na które zamierzamy przeznaczyć łącznie blisko 111 mln zł. Z dużym optymizmem patrzę na kolejne okresy i możliwości wykorzystania szans biznesowych na rosnącym globalnym rynku, który w zakresie samych tylko rękawic medycznych jest warty obecnie już około 4,5 mld USD – mówi Wiesław Żyznowski, prezes Mercator Medical.
Jak informuje, firma pracuje również nad ekspansją w Europie Zachodniej, a celem na najbliższe dwa lata jest również znalezienie się w pierwszej trójce dostawców rękawic medycznych na wszystkich rynkach w Europie Środkowo-Wschodniej.
Grupa Mercator Medical jest liderem w Polsce oraz jednym z głównych producentów w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii o wydajności około 110 mln rękawic miesięcznie. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka debiutowała na GPW, pozyskując z emisji akcji 29 mln zł.
Red. (źródło: parkiet.com)