Neuca, lider na polskim rynku dystrybucji leków, intensyfikuje działalność w innowacyjnych segmentach rynku ochrony zdrowia. W tym celu wprowadziła program akceleracji dla młodych firm NEUkubator. Wyselekcjonowane przez niego projekty mogą liczyć na kilkumiesięczne wsparcie merytoryczne specjalistów z Grupy, dostęp do rynku poprzez wdrożenie usługi lub produktu, a także na przeprowadzenie pilotażu o wartości do 100 tys. zł.
– Od blisko dwóch lat aktywnie współpracujemy ze środowiskiem medycznych start-upów. Po wstępnej selekcji umożliwimy młodym firmom prezentację przed szerszą publicznością. Niewykluczone, że zainwestujemy w najlepsze projekty. Naszym celem jest rozwój tych przedsięwzięć wspólnie z założycielami i długoterminowe budowanie wartości całej Grupy – mówi Tomasz Józefacki, wiceprezes spółki Neuca.
Do tej pory Neuca zrealizowała trzy inwestycje w medyczne start–upy: Diabdis – urządzenie i aplikację monitorującą poziom cukrzycy u diabetyków, Mediportę, dostarczającą oprogramowanie w modelu SaaS dla przychodni oraz Ortopedio.pl – internetowego dystrybutora sprzętu rehabilitacyjnego i ortopedycznego.
– Interesują nas szczególnie podmioty z branży telemedycznej, e-commerce, firmy opracowujące rozwiązania dla podmiotów przewlekle chorych, dla kobiet w ciąży oraz dla seniorów. W sferze naszych zainteresowań są również inne innowacje, które wprowadzamy również w bardziej tradycyjnych obszarach naszej działalności – informuje Tomasz Józefacki.
Red.