Firma Mercator Medical, zajmująca się produkcją i dystrybucją medycznych rękawic gumowych, wypracowała w 2016 r. 14,8 mln zł zysku netto, o 44,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA wzrósł o prawie 13 proc., do 25,7 mln zł. Przychody zwiększyły się natomiast o 16,3 proc., do 263,6 mln zł.
Inwestorzy pozytywnie zareagowali na informacje finansowe i akcje spółki drożały nawet o 7 proc. Na przyszłe wyniki grupy mają istotnie wpływać realizowane plany zawarte w strategii do 2018 r. Opiera się ona na czterech filarach: budowie fabryki rękawic nitrylowych, fabryki wyrobów z włókniny, ekspansji w Europie Zachodniej i wzmocnienia pozycji w naszym regionie Europy.
– Obecne wyniki traktujemy jako dobrą bazę do skokowego wzrostu po zakończeniu rozpoczętych już inwestycji w moce produkcyjne, finalizacji działań na nowych rynkach Europy Zachodniej i wypracowaniu pozycji w top 3 na wszystkich naszych rynkach w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Wiesław Żyznowski, prezes firmy Mercator Medical.
Mercator Medical jest liderem w Polsce oraz jednym z głównych producentów w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych. Należy do niej zakład produkcyjny w Tajlandii o wydajności około 110 mln rękawic miesięcznie. Grupa działa globalnie w ponad 50 krajach. W 2013 r. spółka debiutowała na GPW, pozyskując z emisji akcji 29 mln zł.
Red. (źródło: parkiet.com, Mercator Medical)