Farmaceutyczne TOP marki przekazu reklamowego

Udostępnij post:

Polpharma otrzymała tytuł Top Marki farmaceutycznej w Polsce. Brand uzyskał wyraźną przewagę nad konkurentami. W czołówce znalazły się także Polfarmex i GSK – wynika z rankingu Top Marka, przygotowanego przez „Press-Service Monitoring Mediów” i magazyn „Press”.

Na temat 5. najczęściej wymienianych w prasie brandów farmaceutycznych ukazało się blisko 5 tys. publikacji w okresie od lipca 2015 do czerwca 2016 r.

Liderzy publikacji

Pierwsze miejsce w zestawieniu zajęła Polpharma (2,2 tys. materiałów). Na sukces starogardzkiej spółki złożyły się doniesienia mające charakter korporacyjny, ale także informacje odnośnie m.in. działań CSR brandu (Corporate Social Responsibility) oraz prac firmy nad nowymi biolekami. W mediach nie brakowało również informacji nt. 80-lecia firmy czy niekonwencjonalnych jubileuszowych eventów, np. sztafety biegowej PolRun i próby bicia rekordu Guinessa w układaniu największego domina z opakowań po lekach.

Drugie miejsce w rankingu należało do Polfarmexu (1,5 tys.). Na dobry wynik marki duży wpływ miało zaangażowanie sponsorskie – brand wspiera drużynę koszykarską z Kutna. W top 3 uplasowała się też brytyjska marka GSK (0,4 tys.).

Kolejne lokaty zajęły firmy Bayer i Biofarm.

Ekwiwalent reklamowy

Analizowane materiały zostały oszacowane pod kątem ekwiwalentu reklamowego. Ekwiwalent reklamowy (AVE) to wskaźnik wyrażający ilość pieniędzy, jaką należałoby wydać na publikację lub emisję danego przekazu, gdyby był on reklamą.

W tym zestawieniu liderem pozostała Polpharma z wynikiem 41,9 mln złotych, na drugiej pozycji uplasował się GSK (35,2 mln zł.), a za nim Bayer (27,6 mln zł). Niemiecki koncern wysokie AVE zawdzięcza informacjom biznesowym, które były publikowane w ogólnopolskich portalach specjalistycznych, głównie z zakresu ekonomii i finansów.

wykres_2_-_farmacjaReklama w Internecie

Podobnie jak w prasie, w internecie najczęściej przywoływano Polpharmę (7 tys.) oraz Polfarmex (5,8 tys.). Trzecia lokata należała do Bayeru (2,3 tys.). Zestawienie top 5 zamykają brandy Biofarm (2,1 tys.) i nieobecny w pierwszej piątce marek prasowych – Roche (1,4 tys.) za sprawą publikacji, informujących o planach inwestycyjnych wartych pół mld złotych.

Przekaz medialny marek Bayer i Roche zdominowały materiały o zasięgu ogólnopolskim. W przypadku Polpharmy i Polfarmexu stosunek doniesień z witryn ogólnopolskich i regionalnych rozłożył się po połowie. Natomiast Biofarm przeważał w serwisach regionalnych.

Media społecznościowe

Marka GSK była najpopularniejszą marką farmaceutyczną w mediach społecznościowych. Na jej temat ukazało się 9,7 tys. wpisów i komentarzy, z czego 97 proc. na Facebooku. Ponadto w zestawieniu obok Polpharmy i Bayera pojawiły się także brandy Johnson & Johnson i Adamed.

wykres_3_-_farmacjaŹródło: (psmm.pl)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

spot_img

Więcej na ten temat

Zły cholesterol LDL. Jak obniżyć poziom złego cholesterolu?

Cholesterol występuje w każdej komórce naszego ciała. Odgrywa bardzo ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu. Zły cholesterol LDL...

Pierwotne Niedobory Odporności. Pierwsze objawy

Pierwotne Niedobory Odporności to ok. 300 jednostek chorobowych. Po ponad 60 latach od pierwszego zdiagnozowanego przypadku liczba tych...

Bioton: aplikacja GensuApp z certyfikatem

Bioton opracował wspólnie z firmą MiyaHealth aplikację GensuApp dla osób z cukrzycą. Uzyskała ona certyfikację ISO 13845:2016 oraz...

Cognizant zaprzęga AI do opracowywania leków

Cognizant udoskonala zastosowanie technologii generatywnej sztucznej inteligencji za pomocą platformy NVIDIA BioNeMo z myślą o rozwiązywaniu złożonych kwestii...