NFZ przywraca bezpośrednią obsługę w swoich placówkach od poniedziałku 6 czerwca. Sale obsługi klientów w oddziałach Narodowego Funduszu Zdrowia będą działać w pełnym zakresie, jak przed stanem epidemii – wynika z informacji na stronie Funduszu.
NFZ zachęca jednocześnie do zdalnego korzystania z usług. Jak informuje, w związku z kolejnym etapem przywracania obsługi bezpośredniej w placówkach NFZ, od 6 lipca w salach obsługi klientów, będzie można znów załatwić sprawy związane z formularzami unijnymi, w tym również uzyskać na miejscu Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego.
Fundusz zaznaczył też, że sale obsługi klientów będą działać w pełnym zakresie usług, tak jak przed zawieszeniem ich funkcjonowania związanym ze stanem epidemii. Pokreślił jednak, że nadal większość spraw ze swoim oddziałem będzie można załatwić zdalnie np. telefonicznie lub drogą elektroniczną.
Dodatkowo dla posiadaczy Profilu Zaufanego, czyli elektronicznego potwierdzenia tożsamości, do dyspozycji pozostają skrzynki podawcze ePUAP.
Red. (źródło: PAP)