Firma Braster rozpoczęła sprzedaż innowacyjnego, medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania raka piersi. Opracowane przez polskich naukowców technologie wykorzystywane w urządzeniu objęte są ochroną patentową w Polsce w wielu krajach na całym świecie.
Strategia sprzedaży przewiduje, że na całkowitą cenę składa się koszt urządzenia oraz 24-miesięczny abonament w trzech wariantach cenowych. Pierwszy zakłada brak opłaty początkowej lub symboliczną i abonament w wysokości 45 zł/mies. przez 24 miesiące. Drugi to wniesienie opłaty początkowej za urządzenie Braster w wysokości 195 zł i abonament na poziomie 29 zł/mies. przez 24 miesiące. Trzeci obejmuje wprowadzenie jednorazowej opłaty za urządzenie w kwocie 891 zł i dostęp do usługi przez 24 miesiące.
System będzie można kupić poprzez sklep internetowy, a w późniejszym okresie również w sieciach aptecznych. Pierwszą siecią, z którą Braster nawiązał współpracę, jest Dr Zdrowie. Urządzenia mają trafić do 31 aptek na terenie całej Polski.
Spółka nawiązała też współpracę z Nationale Nederlanden Towarzystwo Ubezpieczeniowe na Życie w zakresie sprzedaży 110 sztuk urządzenia wraz z abonamentem ważnym 24 miesiące. Firma liczy, że polskie oddziały ubezpieczeniowe przekonają do zakupu urządzenia również swoje zagraniczne spółki-matki.
– Rozmawiamy z kilkoma towarzystwami ubezpieczeniowymi na temat zakupu naszego urządzenia dla ich klientów. My szukamy nowych możliwości sprzedaży, oni chcą ograniczyć koszty wypłat odszkodowań dzięki profilaktyce stosowanej przez ich pacjentów – wyjaśnia prezes Marcin Halicki.
Producent chciałby w niektórych krajach wyjść z ofertą dla publicznej opieki zdrowotnej, np. w Skandynawii czy Stanach Zjednoczonych, w których rocznie diagnozowanych pod kątem raka jest ćwierć miliona kobiet.
Red. (źródło: forsal.p)