Telemedyczna spółka Braster w ciągu pierwszych trzech miesięcy od debiutu produktu na rynku sprzedała 1917 urządzeń, w tym: 1635 samych urządzeń (w tym 1444 do aptek z prawem zwrotu lub wydłużeniem terminu zapłaty) i 282 urządzeń wraz z abonamentem. Ponadto sprzedane zostały 474 abonamenty bez urządzeń.
Braster ma sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracował prototyp urządzenia Brater Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania raka piersi. Urządzenie skierowane jest do kobiet, które będą mogły samodzielnie, w warunkach domowych wykonywać badanie przy wykorzystaniu systemu telemedycznego. Na kompletny zestaw składają się: urządzenie oraz dwuletni abonament.
– System Braster jest zupełnie nową kategorią produktu medycznego w Polsce. Zanim konsument dokładnie zapozna się z naszym produktem i usługami, może upłynąć trochę czasu. Mimo tak krótkiego okresu, widzimy pewne trendy w sprzedaży, a także bardzo duże zainteresowanie zarówno ze strony konsumentek, jak i potencjalnych partnerów – mówi Marcin Halicki, prezes Brastera.
Na koniec 2016 r. Braster miał podpisane umowy z 14 kluczowymi sieciami, które dysponują 687 aptekami na terenie kraju. Większość dostaw do aptek realizowana była etapowo i odbywała się głównie na przełomie listopada i grudnia.
– Niezwykle ważnym dla nas procesem jest jak najszybsze przeszkolenie farmaceutów pod względem informacji, które należy przekazać konsumentce. Wzrost sprzedaży będzie zależał m.in. od tego jak dobrze zmotywowany i przeszkolony jest personel. Widzimy to na przykładzie jednej z sieci aptek, gdzie dzięki przeszkoleniu wszystkich farmaceutów 70 proc. dostarczonych urządzeń zostało sprzedanych – wyjaśnia Marcin Halicki.
Spółka planuje w I półroczu 2017 r. wprowadzić urządzenie do sprzedaży na wybranych rynkach UE, a w II półroczu 2017 r. wejść do USA, gdzie widzi największy potencjał sprzedażowy.
Red. (źródło: Parkiet, Braster)