IQVIA zbadała rynek infekcji. Pod lupę wzięła bieżący sezon. Jego przebieg jest inny od tego, jaki charakteryzował poprzednie sezony – wynika z analizy. Zmianom uległo nie tylko kalendarium (bieżący sezon rozpoczął się wcześniej i prawdopodobnie zakończy później niż sezony go poprzedzające), ale też wielkość koszyka zakupowego pacjentów, którzy mimo wzrostu średniej ceny za opakowanie kupili więcej.
Gros konsumpcji na rynku niezmiennie stanowią produkty OTC, czemu towarzyszy wzmożona aktywność promocyjna producentów. Z analizy danych IQVIA wynika również, że postępuje spadek profilaktyki przeciwgrypowej. Bieżący sezon infekcyjny jest kolejnym, w którym spada liczba szczepień.
Stopniowo umacnia się też stosunkowo nowy trend wśród sieci aptecznych – wzrost udziału
sprzedaży marek własnych w segmencie produktów na infekcje.
Bieżący sezon infekcyjny jest dłuższy niż poprzedni, choć ma łagodniejszy przebieg. Wartość sprzedanych produktów przeciwinfekcyjnych we wrześniu i w lutym była wyższa, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku – podobnie, wyższa jest całkowita wartość sprzedaży produktów przeciwinfekcyjnych za cały sezon (drugi sezon z rzędu).
Patrz: Raport