Internet stał się podstawowym źródłem wiedzy dla lekarzy, którzy za jego pośrednictwem wyszukują informacje mające szerokie zastosowanie w ich praktyce zawodowej. W firmach farmaceutycznych następuje stały rozwój kanałów komunikacji przeznaczonych dla lekarzy.
Obecnie 72 proc. z nich bierze udział w interaktywnych konferencjach online, podczas gdy jeszcze 5 lat temu odsetek ten wynosił 47 proc. Rośnie także popularność blogów medycznych, które obecnie czyta ponad połowa lekarzy (54 proc.), a jeszcze w 2012 r. zaglądało na nie jedynie 31 proc. z nich.
W ciągu ostatnich 5 lat aż trzykrotnie wzrosła częstość korzystania z internetu przez smartfona, co przełożyło się na rozwój aplikacji mobilnych przeznaczonych dla środowiska lekarskiego. Obecnie najczęściej instalowane przez lekarzy aplikacje to: eMPendium (39 proc.), eWUŚ mobile (24 proc.), Bartosz Mówi (24 proc.) oraz Kompendium24 (20 proc.).
Agencja badawcza GfK postanowiła stworzyć aplikację, dzięki której lekarze będą mogli oceniać kanały komunikacji, którymi docierają do nich różnego rodzaju informacje. Przeprowadzono głosowanie, w wyniku którego wyłonione zostały formy aktywności, które znajdą się w tej aplikacji. Najczęściej wskazywanymi przez uczestników działaniami były: direct mail (24 proc.), edukacyjne wykłady wideo (20 proc.) oraz aplikacje mobilne (20 proc.).
Źródło: GfK
Aplikacje medyczne mogą na pewno stanowić świetne narzędzie służące usprawnieniu komunikacji pomiędzy poszczególnymi pracownikami medycznym, administracją placówki oraz pacjentem. Korzyści z tego wynikające są oczywiste – przede wszystkim wzrost jakości i wydajności w obsłudze pacjenta, a tym samym jego większa satysfakcja ze świadczonych usług przez placówkę medyczną.