Polpharma została najbardziej medialną marką w branży farmaceutycznej, według badania TOP Marka 2018. Firma brała udział w badaniu po raz trzeci i po raz trzeci znalazła się na pozycji lidera. Jedenasta edycja rankingu brandów o najlepszym wizerunku objęła aż 500 marek z 50 branż.
Na potrzeby tegorocznej edycji raportu przeanalizowano materiały z prasy, Internetu i social media, opublikowane w okresie od 1 lipca 2017 r. do 30 czerwca 2018 r. – łącznie ponad 52 mln informacji: 1 mln tekstów prasowych, 5 mln internetowych i 46 mln postów w mediach społecznościowych. Na temat Polpharmy ukazało się ponad 18 tys. publikacji we wszystkich badanych typach mediów.
Wśród najbardziej medialnych firm z branży farmaceutycznej znalazły się także: Adamed, Aflofarm, GSK i Biofarm.
Top Marka 2018 to największe badania marek w polskich mediach. Realizowane jest od 2007 r. Pierwsze edycje zawierały analizę publikacji prasowych. W 2013 r. badanie poszerzono o materiały z Internetu, dwa lata później – o wzmianki z serwisów społecznościowych.
Red.