Emisję nowych akcji zamierza wkrótce przeprowadzić Adiuvo Investments, spółka inwestująca w projekty z obszaru biomedycyny, a także Mercator Medical, lider na polskim rynku medycznych rękawic. Jesienią na głównym parkiecie zadebiutuje natomiast Celon Pharma – firma zajmująca się produkcją leków generycznych.
– Każda z tych spółek ma inny model biznesu. Wydaje się jednak, że rosnące wydatki społeczeństwa na ochronę zdrowia powinny sprzyjać spółkom działającym w tym segmencie. Ludzie coraz chętniej kupują suplementy diety i inne produkty związane z ochroną zdrowia – wskazuje Michał Czerwiński, analityk domu maklerskiego Trigon DM.
Duże firmy zajmujące się produkcją leków generycznych (odpowiedników leków oryginalnych) mają w swoich portfolio po kilkadziesiąt produktów. Celon posiada obecnie tylko siedem preparatów medycznych. Największy potencjał z nich ma Salmex, lek na astmę, który ma szanse być pierwszym lekiem zastępczym na dużych rynkach zagranicznych. Pieniądze pozyskane od inwestorów zostaną przeznaczone na prace nad nowymi lekami.
Mercator Medical chce wyemitować ok. 1,8 mln akcji i pozyskać 30 mln zł na budowę nowej fabryki w Tajlandii. Dzięki niej moce produkcyjne mają wzrosnąć o ok. 150 proc., do 3 mld rękawic rocznie. Inwestycja ma kosztować około 107 mln zł. 65 proc. tej kwoty ma zostać sfinansowane z kredytu inwestycyjnego.
Adiuvo Investments zamierza pozyskać z Giełdzie Papierów Wartościowych co najmniej 18,25 mln zł. Pieniądze zostaną przeznaczone na rozwój prowadzonych projektów. Firma w ciągu roku chce wprowadzić na rynek suplementy diety, które są opracowywane w laboratoriach w Cambridge. Obecnie Adiuvo sprzedaje na rynku suplementy pod marką Carocelle: luteinę, likopen i resveratrol.
Red. (źródło: parkiet.com)