Czwarta edycja programu Adamed SmartUP wyłoniła 10 laureatów nagrody głównej, którzy przez najbliższy rok mają rozwijać swoje kariery naukowe pod okiem doświadczonych naukowców. Podczas gali ogłoszono również nazwiska trzech stypendystów – laureatów z ubiegłego roku wykazującymi się największymi postępami w nauce.
Tegoroczna gala finałowa programu zorganizowana została na Wydziale Fizyki Politechniki Warszawskiej. W wydarzeniu udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Zdrowia, Ministerstwa Spraw Zagranicznych, Sejmu, instytucji państwowych, członkowie Rady Naukowej programu, reprezentanci świata nauki i biznesu. Wśród zaproszonych gości znalazło się 50 uczestników czwartego obozu naukowego Adamed SmartUP, spośród których wybrano i ogłoszono podczas gali 10 laureatów nagrody głównej.
– W Polsce nie brakuje młodych uzdolnionych ludzi. ADAMED SmartUP powstał, by wspierać i inspirować młodych pasjonatów nauki. Co ważne nasz program budzi coraz to większe zainteresowanie. Liczba zarejestrowanych uczestników to blisko 25 tysięcy, a w obozach naukowych realizowanych we współpracy ze środowiskiem akademickim uczestniczyło 200 uczniów w wieku 15-19 lat. To właśnie Ci utalentowani ludzie są przyszłością nauki w XXI wieku. Wierzę, że dla absolwentów programu ADAMED SmartUP nie ma rzeczy niemożliwych i mogą oni osiągnąć naprawdę wszystko – mówi dr n. med. Małgorzata Adamkiewicz, prezes Zarządu Fundacji Grupy Adamed.
Laureaci otrzymali pakiet konsultacji edukacyjnych i przez kolejne 10 miesięcy będą poszerzać swoją wiedzę oraz umiejętności pod okiem doświadczonych naukowców.
Podczas tegorocznej gali wyłoniono także stypendystów. Zarząd Fundacji Grupy Adamed oraz członkowie Rady Naukowej programu wręczyli wyróżnionej trójce symboliczne czeki. Nagrody finansowe stypendyści będą mogli przeznaczyć na studia oraz swój naukowy rozwój.
Podobną szansę na poszerzenie swojej wiedzy i umiejętności otrzymają również uczniowie, którzy w okresie od października do stycznia zdecydują się zarejestrować w 5. edycji programu i wezmą udział w grze alternatywnej rzeczywistości.
Red.