Firma Aflofarm Farmacja Polska została wyróżniona nagrodą specjalną dla firmy odpowiedzialnej społecznie przez miesięcznik „Forbes”. Doceniono działania Aflofarmu w zakresie ogólnopolskiej promocji zdrowego trybu życia oraz lokalnych działań o charakterze dobroczynnym, które realizowane są na terenie województwa łódzkiego.
Nagroda dla firmy odpowiedzialnej społecznie to docenienie przede wszystkim jednej z najgłośniejszych tegorocznych akcji społecznych, czyli dużej, antynikotynowej kampanii „Nie spal się na starcie”, której celem było przekonanie młodych ludzi do tego, że nie warto palić papierosów – informują organizatorzy.
Zgodnie z wyliczeniami AGB Nielsen spot telewizyjny kampanii widziało ponad 27 mln Polaków. Akcja była realizowana również za pomocą filmu edukacyjnego skierowanego do młodych widzów, strony internetowej oraz mediów społecznościowych, m.in. Facebooka.
Fundacje Aflofarmu na wsparcie lokalnych placówek medycznych przeznaczyły w ostatnim czasie ponad 700 tys. zł.
– Nasze działania realizowane są równolegle na polu ogólnopolskim i lokalnym. Prowadzimy dwie fundacje: „My kochamy Pabianice”, która wspiera finansowo lokalne placówki medyczne oraz Fundację Aflofarm, za pośrednictwem której prowadzimy ogólnopolskie akcje edukacyjne. To daje nam możliwość strategicznego i całościowego podejścia do społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Jacek Furman, prezes Aflofarmu.
Red.