Braster zakończył z sukcesem drugą próbną serię produkcyjną, w ramach której powstało 100 urządzeń. Producent urządzenia do badania piersi przeszedł też pozytywnie pierwsze próby produkcyjne urządzenia i zakończyła prace nad aplikacją mobilną dla kobiet.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.
Urządzenie skierowane jest do kobiet, które będą mogły samodzielnie, w warunkach domowych wykonywać badanie piersi przy wykorzystaniu systemu telemedycznego, rekomendowanego przez lekarza ginekologa. Na kompletny zestaw składać się będą: urządzenie oraz dwuletni abonament.
Obecnie Braster jest w trakcie procesu uzyskania certyfikatu zgodności (znak CE), którego I etap zakończył się sukcesem. Urządzenie Brastera będzie pierwszym na świecie urządzeniem wspomagającym profilaktykę raka piersi, skierowanym bezpośrednio do kobiet. Ma trafić na rynek w IV kwartale tego roku.
W pierwszym tygodniu sierpnia Braster zakończył z sukcesem drugą próbną serię produkcyjną urządzenia, w ramach której powstało 100 sztuk produktu. Próba odbyła się w Białymstoku w fabryce Rosti – kluczowego partnera spółki. Wykorzystana została dedykowana linia montażowa symulująca warunki produkcyjne. Powstałe z próbnej serii urządzenia zostały przetestowane przez inżynierów z Działu Rozwoju Produktu pod kątem funkcjonalności i w całości zmontowane. Kolejnym krokiem będzie trzecia, finalna próba produkcyjna, w ramach której powstanie 100 nowych urządzeń. Po przeprowadzeniu trzeciej próby, spółka przejdzie do masowej produkcji.
Jednocześnie Braster zakończył prace nad aktualną wersją aplikacji mobilnej, która będzie niezbędna do przeprowadzenia badania i jednocześnie poprowadzi kobietę przez cały jego proces. System będzie instalowany na urządzeniach mobilnych – tablecie lub smartfonie. Aktualnie spółka podjęła się realizacji prac nad umieszczeniem aplikacji w sklepie Googla i Appla.
Z analizy opracowanej przez Deloitte wynika, że w Polsce żyje 19,8 mln kobiet, a grupa docelowa urządzenia Braster to kobiety w wieku 25-65 lat, mające do dyspozycji powyżej 1400 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Ponadto, na podstawie wyników badań dotyczących skłonności do zakupów, zidentyfikowano dwie grupy kobiet: takie, które chętnie kupią urządzenie oraz takie, dla których produkt jest atrakcyjny i jest duże prawdopodobieństwo, że go nabędą.
Firma Braster szacuje, że w ciągu pięciu lat sprzedaż jej urządzeń do badania piersi na rynku polskim powinna wynieść ok. 200 tys. sztuk.
Red.