Braster startuje na rynku telemedycznym

Udostępnij post:

Braster zakończył z sukcesem drugą próbną serię produkcyjną, w ramach której powstało 100 urządzeń. Producent urządzenia do badania piersi przeszedł też pozytywnie pierwsze próby produkcyjne urządzenia i zakończyła prace nad aplikacją mobilną dla kobiet.

Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester – innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi.

Urządzenie skierowane jest do kobiet, które będą mogły samodzielnie, w warunkach domowych wykonywać badanie piersi przy wykorzystaniu systemu telemedycznego, rekomendowanego przez lekarza ginekologa. Na kompletny zestaw składać się będą: urządzenie oraz dwuletni abonament.

Obecnie Braster jest w trakcie procesu uzyskania certyfikatu zgodności (znak CE), którego I etap zakończył się sukcesem. Urządzenie Brastera będzie pierwszym na świecie urządzeniem wspomagającym profilaktykę raka piersi, skierowanym bezpośrednio do kobiet. Ma trafić na rynek w IV kwartale tego roku.

W pierwszym tygodniu sierpnia Braster zakończył z sukcesem drugą próbną serię produkcyjną urządzenia, w ramach której powstało 100 sztuk produktu. Próba odbyła się w Białymstoku w fabryce Rosti – kluczowego partnera spółki. Wykorzystana została dedykowana linia montażowa symulująca warunki produkcyjne. Powstałe z próbnej serii urządzenia zostały przetestowane przez inżynierów z Działu Rozwoju Produktu pod kątem funkcjonalności i w całości zmontowane. Kolejnym krokiem będzie trzecia, finalna próba produkcyjna, w ramach której powstanie 100 nowych urządzeń. Po przeprowadzeniu trzeciej próby, spółka przejdzie do masowej produkcji.

Jednocześnie Braster zakończył prace nad aktualną wersją aplikacji mobilnej, która będzie niezbędna do przeprowadzenia badania i jednocześnie poprowadzi kobietę przez cały jego proces. System będzie instalowany na urządzeniach mobilnych – tablecie lub smartfonie. Aktualnie spółka podjęła się realizacji prac nad umieszczeniem aplikacji w sklepie Googla i Appla.

Z analizy opracowanej przez Deloitte wynika, że w Polsce żyje 19,8 mln kobiet, a grupa docelowa urządzenia Braster to kobiety w wieku 25-65 lat, mające do dyspozycji powyżej 1400 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Ponadto, na podstawie wyników badań dotyczących skłonności do zakupów, zidentyfikowano dwie grupy kobiet: takie, które chętnie kupią urządzenie oraz takie, dla których produkt jest atrakcyjny i jest duże prawdopodobieństwo, że go nabędą.

Firma Braster szacuje, że w ciągu pięciu lat sprzedaż jej urządzeń do badania piersi na rynku polskim powinna wynieść ok. 200 tys. sztuk.

Red.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

spot_img

Więcej na ten temat

Bioton: aplikacja GensuApp z certyfikatem

Bioton opracował wspólnie z firmą MiyaHealth aplikację GensuApp dla osób z cukrzycą. Uzyskała ona certyfikację ISO 13845:2016 oraz...

Cognizant zaprzęga AI do opracowywania leków

Cognizant udoskonala zastosowanie technologii generatywnej sztucznej inteligencji za pomocą platformy NVIDIA BioNeMo z myślą o rozwiązywaniu złożonych kwestii...

Teva wprowadza zmiany w portfolio leków

Obowiązki związane ze sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w Polsce produktu leczniczego Myocet liposomal przejęła od Tevy z początkiem...

AstraZeneca przejęła dwie globalne spółki biotechnologiczne

AstraZeneca z początkiem 2024 roku sfinalizowała zakup dwóch biotechnologicznych spółek prowadzących zaawansowane badania kliniczne w obszarze onkologii, chorób...