Nieuczciwe badania medyczne! Kara UOKiK dla Quantumlive

Udostępnij post:

Quantumlive zapraszała konsumentów na pokazy handlowe pod pretekstem badań, które w rzeczywistości nie miały żadnej wartości medycznej. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 114 tys. zł kary na firmę. To kolejna decyzja dotycząca nieuczciwych pokazów.

Starsi konsumenci są często narażeni na nieuczciwe praktyki podczas sprzedaży na prezentacjach. Handlowcy wykorzystują ich problemy ze zdrowiem. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ukarał spółkę Quantumlive, która prowadzi sprzedaż w taki sposób.

Firma zaprasza na spotkania, podczas których mają się odbyć bezpłatne badania diagnostyczne przy pomocy urządzenia AM Scan lub metodą R. Volla. Jednak AM Scan nie jest wyrobem medycznym przeznaczonym do oceny stanu zdrowia, a osoby wykonujące rzekome badania nie mają uprawnień do przeprowadzania diagnostyki. Konsumenci dopiero po „badaniu” są informowani pisemnie, że jego wynik nie może odzwierciedlać rzeczywistego stanu zdrowia i nie zastępuje badań medycznych. Handlowcy przedstawiają im także ofertę zakupu urządzeń do magnetoterapii.

Na pokazy handlowe, organizowane pod pretekstem bezpłatnych badań medycznych, przychodzą często osoby starsze, o złym stanie zdrowia. Łatwo nimi manipulować i namawiać je do zakupu produktów, które rzekomo miałyby im pomóc. Niedopuszczalne jest zapraszanie konsumentów na pseudobadania, które w rzeczywistości nie mają żadnej wartości diagnostycznej. To już kolejna decyzja dotycząca nieuczciwych pokazów handlowych. Będziemy nadal przyglądać się takim praktykom i karać nieuczciwe firmy – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Prezes Urzędu uznał, że spółka Quantumlive naruszyła zbiorowe interesy konsumentów, wprowadzając ich w błąd w telefonicznych zaproszeniach. Nałożył na nią karę ponad 114 tys. zł (114.087 zł) i nakazał zaniechać kwestionowanej praktyki.

UOKiK radzi

Konsumencie, uważaj na pokazach:

  • Jeśli idziesz na prezentację, pamiętaj, że zazwyczaj jest to pokaz handlowy, mający przekonać Cię do zakupu produktu.
  • Gdy otrzymasz zaproszenie na spotkanie lub bezpłatne badanie, ustal, czy będą na nim oferowane towary lub usługi. Pamiętaj – nie ma nic za darmo!
  • Uważaj na „promocje”, wyjątkowe oferty, gdy sprzedawca mówi ci, że musisz podjąć decyzję w tej chwili, bo okazja się nie powtórzy – nie działaj pod presją czasu.
  • Zastanów się, czy oferta na pewno jest atrakcyjna.
  • Nie udostępniaj nikomu dowodu osobistego.
  • Uważnie czytaj umowy, konsultuj decyzje z kimś bliskim.
  • Nie bierz pożyczki na zakup sprzętu na pokazie, nie zgadzaj się na wizytę w banku ze sprzedawcą.
  • Pamiętaj, że na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem masz 14 dni.
  • W razie problemów szukaj pomocy u rzecznika konsumentów.

Red. (źródło: uokik.gov.pl)

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

spot_img

Więcej na ten temat

Cognizant zaprzęga AI do opracowywania leków

Cognizant udoskonala zastosowanie technologii generatywnej sztucznej inteligencji za pomocą platformy NVIDIA BioNeMo z myślą o rozwiązywaniu złożonych kwestii...

Teva wprowadza zmiany w portfolio leków

Obowiązki związane ze sprzedażą, marketingiem i dystrybucją w Polsce produktu leczniczego Myocet liposomal przejęła od Tevy z początkiem...

AstraZeneca przejęła dwie globalne spółki biotechnologiczne

AstraZeneca z początkiem 2024 roku sfinalizowała zakup dwóch biotechnologicznych spółek prowadzących zaawansowane badania kliniczne w obszarze onkologii, chorób...

Alergia krzyżowa. Uczulenie na pyłki drzew i żywność

Alergia krzyżowa. Reakcje krzyżowe alergii pomiędzy alergenami wziewnymi i pokarmowymi występują u osób uczulonych na pyłki drzew i...